: : Latest Story by Putera Hyriel : :




Instagram

Bersama Cikgu Husna Mentalaah Ilmu




Instagram

Luahan Hati Seorang Anak Lelaki Terhadap Papa nya

Papa...
Terlalu bosan rasanya duduk membilang hari...
hari nie 18 March 2011 genap 2bulan papa pergi...
rasanya baru semalam papa peluk orangg kan syahdu masih terasa lagi nie...

Papa tahu tak...
itulah pertama kali papa peluk anak papa yang nakal nie sejak orangg dewasa...
dan itu juga terakhir kalinya...
Emmmmm...rupanya papa dah tau papa nk pergi jauh...
nk tinggal kan anakanak papa...nak tinggal kan dunia fana nie...

Papa macam dah sedia...
3hari sebelum tu darah tinggi papa naik tinggi...
sepatutnya papa kena tahan wad...
tapi papa buat surat rayuan atas urusan kerja..
itu pun dengan syarat tiaptiap hari datang hospital...
untuk pemeriksaan darah tinggi papa tu...
tapi dari hari ke hari papa tak pergi hospital jugak...
papa cakap " takpayah lhaa , papa nk mati dekat rumah nie "
orangg marah papa , semua gelak...

Masa tu papa perasan tak ?
orangg gelak sakan bila orangg guraugurau marah papa...
orangg kata " papa memang , nanti sakit merengek macam budak kecik "
Papa cuma gelak jea...
Emmmmmmm...bahagiaa nya saat itu...

Orangg masih ingat lagi...
Bila orangg eksiden terlanggar van ustaz...
Punya lhaa orangg takut...
Orangg warning adik jangan bgtau kat papa...
Orangg cepatcepat selubung kan moto dengan kain...
Papa perasan juga , papa tanya kenapa ?
Selamba jea orangg jawab , hari dah nk hujan...

Papa...
Tujuan orangg menipu tu supaya papa tak risau...
Maafkan orangg kerana sampai papa pergi papa tak tau hal sebenar...
Papa , orangg menipu papa kann...
Ampun kan orangg dari hujung rambut sampai hujung kaki...
Orangg banyak buat salah dengan papa...

Papa... Hari tu hari selasa 18 Januari 2011...
Pagi tu orangg tengah kerja...
Kakak call orangg cakap papa dah takda...
Hmmmm , terkelu , terbisu , terkaku ,terpaku .

Papa tahu tak ?
Orangg drive dalam keadaan separuh sedar...
Hanya diam melayan perasaan...
Kenangan bersama papa berputar dalam kepala nie...
Jalan depan terasa makin kelam...
Airmata dah tak mampu di tahan...
Masa tu seandainya apaapa terjadi di jalan tu orangg relaa...
Di sebab kan masih awal , jadi jalan tu lenggang...
Kosongg...sekosong hati nie...
Sepanjang perjalanan terasa kedinginan subuh tu lain benar suasananya...
Terasa syahdu dan sayu...Dinginnnn...

Namun alhamdulillah akhirnya orangg sampai jugaa...
Nurse tengah tutup papa dengan kain putih...
Papa mesti nampak orangg jatuh terduduk di lantai hospital...
Mesti papa nampak kakak baca yassin untuk papa...
Mesti papa nampak mak cium dahi papa...
Mesti papa nampak adik menagis kat sudut tu...
Mesti papa nampak semua tu kann... kann... kann...

Papa...
Orangg masih ingat lagi...
Orangg baca yassin kat tepi teman kan papa...
Jam 10.00 pagi papa di mandi kan...
Mesti papa rasa betapa lembut nya orangg mengosok seluruh tubuh papa...
Orangg gosok kaki papa perlahan lahan...
Papa perasan tak ?

Pakcik yang mandikan papa tu pujuk orangg...
dia kata " adik , jangan nangis . kalau sayangg papa jangan buat begitu.. jangan nangis ya.. "
Bila pakcik tu kata begitu...
Lagi lhaa... laju airmata nie...
Tapi orangg kawal supaya tak menitik atas papa...

Papa...
Sebelum muka papa ditutup buat selamanya...
Semua anakanak papa mengelilingi papa...
Menatap wajah papa buat kali terakhir...
Semua orang kata papa seolah olah senyum jea...
Papa rasa tak ?
Masa tu orangg sentuh dahi papa...
Orangg rasa sejukkk sangat dahi papa...
Orangg tk mampu nk cium papa..
Orangg tk terdaya...

Jam 1.45 tengahari papa diusung keluar dari masjid...
Puteri pula terkulai dalam pelukan kakak...
Badan Puteri terasa panas...
Papaaa.....
Cucu papa yang seorangg tu demam....

Sampai jea ditanah perkuburan...
Semua orangg dah tunggu...
Papa nampak tak orangg sambut papa dalam liang lahad...
Papa nampak tak orangg bantal kan kepala papa..
Papa mesti nampak semua tu.. kann... kann...

hmmmmmm......

Papa... Harihari ku lalui tanpa kewujudan papa lagi...
Begitu terasa kehilangan papa...
Boleh kata setiap malam selepas magrib , anak papa nie berendam airmata...

Papa tahu ?
Orangg cuba bertahan...
Memujuk diri sendiri tapi tk juga redha...
Orangg rasa nak call papa...
Nak cakap dengan papa...
Orangg rindu sangat dekat papa...
Anak papa yangg nie dah tak betul kann ?

Papa tahu ?
Disaat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
Rasa nyilu sangat...
Menusuknusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada...
Sampai sekarangg bila kerinduan tu menjelma...
Hanya sedekah Al-Fatihah orangg berikan...

Papa , sampai kat sini jelaa coretan orangg..
Akhir kata untuk papa...
ILOVEANDMISSYOUSOMUCH !
Dan jutaan terima kasih sayangg dari kecil sampai ke besar...
Sampai ahkir hayat ini jasa papa tak akan mampu orangg balas..


Tinggalkan Komen dan Like : : You are de Best !!

0 Sang Pencerita:

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

© 2011 Warkah Dari Putera Hyriel, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena